دبستان دوره اول دوره دوم هنرستان

هنرستان مردمی المهدی چگونه ایجاد شد؟

از دغدغه تا ایجاد یک هنرستان مردمی را از زبان مهندس بخشی بشنوید …

به دلیل اینکه سال ها با بچه هاو محیط کار رو آشنایی داشتم خودم تو محیط کار هم بودم یه کمبود هایی رو اینجا احساس می کردم که اکثر بچه هایی که میومدن تو هنرستان آخرش به محیط کار یا اونجایی که ما فکر می کردیم اینا باید برن نمی رفتن و این اتلاف زمان و انرژی خیلی زیادی داشت
این همه انرژی گذاشتیم وقت گذاشتیم امکانات گذاشتیم آخر بچه ها به اون هدفی که می خواستن بنابراین حضور مثلاً سی درصد خیلی خوشبینانه بود
یه کمبودی رو اینجا احساس کردیم گفتیم که باید این مدل رو تغییر بدیم یه سری تحقیقات کردیم آخر و رسیدیم به مدل دوگانه یعنی آموزش در محیط واقعی کار به صورت میدانی
خیلی تحقیق کردیم تا به این روش رسیدیم ،که تو کشورهای مختلف هم داره کار می کنه مدل دوگانه همون مدل استاد شاگردی قدیم بودش که یکی از پدر و مادرها یا علیا دست بچه شون رو می گرفتن می بردن پیش یکی از استاد ها ،وقتی از جارو زدن ساده شروع می کرد ،یک مهارتی که معمولاً علاقه ی خود بچه هم باشه بهش یاد میدادن .

در عرض دو سه سال این استاده دیگه نمی خواست این شاگرد رو از دست بده چرا چون خودش آموزش داده بود برای خودش، چون همه ی دنیا هم الان رسیدن به همین مدل بیلد یعنی ساختن یه تجهیزاتی که تو هنرستان ها هستش به دلیل اینکه آموزش برایش نمی تونه هزینه ی زیادی کنه معمولاً قدیمیه ، ولی تو کارخانه ها اینجوری نیست اگه کارخونه داره ببینه که یه چیزی هستش توی دنیا و میاد می تونه ازش استفاده کنه حتی اگه تو ایران نباشه از خارج وارد می کنه، ولی هم نیروی ماهر هم تجهیزات به روز می تونه این هنرجو رو یه ارتقای خیلی بالایی براشون داشته باشن.

almahdiadmin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0