صفحه اصلی دوره ها ارتباط با ما حساب کاربری

آدرس دبیرستان دوره دوم المهدی(عج)

آدرس دبستان و دبیرستان دوره اول المهدی(عج)

دبستان و دبیرستان دوره اول المهدی (عج)

صفحه اینستاگرام

https://www.instagram.com/dabestanalmahdi

شماره تماس

۰۲۱.۷۷۳۰۴۴۸۸

آدرس

تهران - حکیمیه - میدان فجر - خیابان کلثومی (خرم)پلاک ۳۸ - مجتمع آموزشی المهدی(عج)

دبیرستان دوره دوم المهدی (عج)

صفحه اینستاگرام

https://www.instagram.com/almahdischoolir

شماره تماس

۷۵_ ۰۲۱.۷۷۳۲۲۴۷۲

آدرس

تهرانپارس بلوار شاهد پایین تر از چهارراه سیدالشهدا نبش ۱۶۲ شرقی شهید قره زادنیا دبیرستان المهدی(عج)

چشم انداز اصلی در المهدی رسیدن به راهِ سعادت ِ آینده همراه با آرامش در یک فضای شاد است .

هیچ گاه نباید ارزش زمان را نادیده گرفت. زمان سرمایه ای است که فرصت های عمر را به شکوفاترین موقعیت ها بدل می سازد. موقعیت هایی که شاید در آن بتوان معنای زندگی را درک کرد. زمان می گذرد و روزی فرا خواهد رسید که کودکان ما دیگر کودک نیستند و دانش آموزان امروز، دیگر دانش آموز نیستند. آن روز دیگر فرصتی برای اشتباه کردن نیست، دیگر نمی توان افسوس زمانی را خورد که گذشت. امروز می بایست به فکر تجهیز کودکان مان باشیم که فردا در همین نزدیکی است.

کودکان در مدرسه خواندن و نوشتن را می آموزند و اولین گام های خویش را به سوی علم بر می دارند. مدرسه اولین مکانی است که آنان را با جدیت امور دنیایی که در آن زندگی می کنند، مواجه می کند و به آنان می آموزد که می بایست دنیای خویش را خوب ببینند تا خوب بشناسند تا بتوانند در آن به خوبی زندگی کنند. آن چه در این فرایند رخ می دهد، نگاهی رو به فردا است. فردایی که کودکان امروز، به بزرگ سالانی تبدیل شده اند که می بایست زندگی را با تمام جدیت های آن تجربه کنند. فردایی که در آن می بایست زیست و اگر پیش از فرارسیدن این زمان، توشه سفر برندارند و خود را به سلاح علم و دانش مجهز نکنند، یا توان زیستن در دنیای روز به روز پیچیده تر از دیروز را نخواهند داشت و یا در سایه فعالیت دیگرانی که قدرت کسب کرده اند، زندگی را در امرارمعاشی ساده تجربه خواهند کرد. از این رو باید امروز به فکر تجهیز کودکان به تمامی یا بخشی از توانایی های اساسی برای حضور در جامعه بود.

اینک ما المهدی بر آن شدیم تا متخصصان باتجربه ای را در امر آموزش دبستان برای قدم نهادن در این مسیر گرد هم جمع آوریم. چشم ما به فردایی است که دیروز های ما را به امروز رساند. آن چه به عنوان هدف خویش در نظر داریم، به کاربستن سه کلید طلایی برای آماده سازی کودکان مان برای قدم گذاردن در راه سعادت آینده است:

ایجاد روحیه پژوهش گری تفکر خلاق نشاط و سرزندگی 

این سه کلید طلایی در مقام بیان بسیار ساده به نظر می رسند اما در مقام عمل دارای پیچیدگی های زیادی می باشند که اجرای آن را مستلزم برنامه ریزی دقیق است. هدف این است که کودکان به پژوهشگرانی تبدیل شوند که بتوانند با چشمان و گوش هایی باز و دقیق، به خوبی دنیای خویش را ببینند و بشناسند و با پرورش تفکر خلاق در خویش، برای هر اقدامی به قدرت تفکر خویش متکی گردندو در عین حال با حفظ روحیه ای شاد و سرزنده کودکی را نیز تجربه کنند .

آن چه در این بین نباید از قلم بیفتد، نیاز وافر به هماهنگی بین خانه و مدرسه است. این خیال که کودک مان را به مدرسه می فرستیم و همه چیز را یادش می دهند، کمکی به کودک نمی کند. تنها زمانی که مدرسه و خانه در هماهنگی با یکدیگر آموزش کودکان را همچون یک پروژه درنظر گیرند و دست در دست یکدیگر داده و در این مسیر قدم بردارند، می توان امیدوار بود که سیاست‌ها و اهداف آموزشی در این راستا به ثمر رسیده و آینده اجتماعی کودکانمان، تضمین گردد .

با توجه به این سه کلید طلایی، یعنی روحیه پژوهش گری، تفکر خلاق و نشاط و سرزندگی در کنار روند آموزشی مصوبی که برای همه کودکان در نظر گرفته شده است، می توان محیطی را ایجاد کرد که در آن توانایی های کودکان به طور مجزا و فرد فرد مورد توجه قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف هرکدام شناسایی شده و با تکیه بر نقاط قوت، فردی متکی به نفس و با اندیشه ای خلاق تربیت گردد.

و در انتها :

ما تلاش می کنیم در المهدی دانش اموزان آموزش را در محیطی شاد و صمیمانه تجربه کنند . و از کسب دانش خاطره ای خوش در ذهن بسازند .

  • ما تلاش می کنیم دانش آموزان در المهدی سازنده ی ارزش ها ، اندیشه ها و تفکرات ارزشمند باشند.
  • ماتلاش می کنیم دانش آموزان در المهدی با عنایت به نقش هنر ، روحی والا و لطیف داشته باشند.
  • ما تلاش می کنیم دانش آموزان در المهدی در فضایی سالم و اخلاقی مبتنی بر ارزش های اسلامی و انسانی و فرهنگ مدار تحصیل نمایند.
  • ما تلاش می کنیم دانش آموزان در المهدی با «سر» به منزله ی پایگاه اندیشه و تفکر و عقلانیت ، با «قلب» به منزله کانون عشق وهنر و ایمان با «دست» به منزله توانستن و انجام دادن ، مهارت های ضروری زندگی را بیاموزند

. ما تلاش می کنیم دانش آموزان در المهدی استعداد های بالقوه خویش را شکوفا نمایند.

  • ما تلاش می کنیم دانش آموزان در المهدی به دنبال اندیشه ورزی باشند نه اندیشه آموزی

و در نهایت تمام سعی المهدی پرورش فرزندانی شاد و خلاق در محیطی مفرح و سالم است که ثمره اش خودباوری توام با آرامش می باشد

0