در نگاه مجتمع المهدی یکی از اصلی ترین مهم ترین مقاطع اثرگذاری وتربیتی زمان دبستان می باشد . دبستان به عنوان اولین مواجهه ی کودک با مدرسه از حساسیت قابل توجهی برخوردار است. به همین جهت با بهره گیری از منابع علمی و تجربی سند دبستان المهدی تدوین گردیده است. هدف اصلی مجتمع در مقطع دبستان تقویت حس کنجکاوی و روحیه ی پرسشگری و همچنین رشد چندجانبه در حوزه های یادگیری می باشد. رویکرد آموزشی در این مقطع به صورت مشارکتی و غیرمستقیم می باشد و بهترین ابزار این هدف استفاده از طرح چالش های عمومی در قالب پروژه و حل آن می باشد .
هفته کتاب و کتاب خوانی و برگزاری جشنی شاد در مدرسه المهدی